21 Temmuz 2007 Cumartesi

Ben ve Böğürtlen


Çocukluğumun özel meyvelerinden biridir böğürtlen.Köyde tarla kenarlarında ya da orman içinde kolaylıkla bulabildiğim, elbiselerimin çoğunu rengiyle boyadığım vazgeçilmez meyvem.
Böğürtlen zamanı köydeki tüm çocukların ellerinde küçük şişeler olurdu ve o şişelerin içinde dünyanın en doğal meyve suyu yapılırdı.Topladığımız böğürtlenleri şişenin içine doldurur kökeni bir çalı olan çubuğumuzla onları karıştırıdık.Kısa sürede böğürtlenler bize itaat eder ve şişede bordo renkte nefis bir meyve suyu olurdu.
Her birimiz kendi meyve suyunun tadının en güzeli olduğuyla övünürdü(aynı daldan kopmuş olsa da meyveler) hatta ispat etmek için bunu herkes diğerinin şişesinden bir yudum alırdı.Tatmak kimsenin fikrini değiştirmezdi herkes kendi meyve suyunun EN'ninde ısrar ederdi.
Evdeki büyükler çocukluk yıllarını hatırladığından belki elimizde şişeyi görünce iştahlı edayla,
''Aaaa böğürtlen mi topladın sen?Getir bakalım güzel olmuş mu meyve suyun.'' derdi.
Ve o şişedeki sıvının tadına bakabilmek tebessüme neden olurdu yüzlerinde.
GÖÇ'ün benden ayırdıklarından biridir böğürtlenler.Yıllarca ellerime ne dikenleri battı ne de elbiselerimde böğürtlen lekesi oldu.Ve ben böğürtleni anlatırken arkadaşlarıma onlar hep ahududunu anladılar.Hoş böğürtlenden meyve suyu içerek bir çocukluk geçirmemiş olanların böğürtlen tuktusunu anlamalarını beklemek yanlıştı aslında.
Bugün markete uğradım her meyveden bir tane alıp meyve salatası yapacaktım, kendimi şımartacaktım.Meyve tezgahına yaklaştım ve beyaz plastik kutularda duran böğürtlenleri gördüm.Meyve salatası fikrimden hemen vazgeçtim, meyve suyu yapmanın tam zamanıydı şimdi.Eve geldim robotu çıkardım, böğürtlenleri yıkadım, robotun içine koydum ve bastım düğümeye.İki dakika sonra böğürtlenler birbiriyle bütünleşmişti.Robottaki karışımı sürahiye aktardım içine bıraz da su ilave edip karıştırdım.Büyük bir keyifle cam bardağa doldurum meyve suyunu.Bordoyu başka hiçbirşeyde bu kadar güzel göremezsiniz, gözlerim bayram etti:).
Heyecanla bir yudum aldım ve hayal kırıklığı yaşadım.Meyve suyumun tadı hiç köydeki gibi değildi (böğürtlenler de mi hormon ilaçlarından nasibini aldı acaba?), mutfağa koştum, şeker ilave ettim sürahiye ve karıştırıdım.Tekrar bir yudum aldım ve çocukluğumun meyve suyuna yakın bir tat yakaladığımı fark ettim.Şimdi parmaklarım klavye tuşlarında gezinirken damağımda meyve suyunun hoş tadı, yüzümde çocukluğuma gidişimin oluşturduğu huzur dolu tebessüm ve yüreğimde bir umut var...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

hattâ dünyada yediğin meyve üstünde söylediğin “elhamdülillâh” kelimesi, cennet meyvesi olarak tecessüm ettirilip sana takdim edilir...
burada meyve yersin, orada “elhamdülillâh” yersin...

Adsız dedi ki...

evet bir incir çekirdeğinden koca bir incir ağacını ve ince bir sap ile koca bir kavunu bağlayıp çıkaran kudrete hiç bir şey ağır gelmez...

Adsız dedi ki...

ewt sevcan ablacxım böğürtlen çok oluyo bulgarstanda kimbilir hangi ağaçlardna kopardın :P şaka bi yana yasıların gerçekten çok gsl olyuyoo...bnde yasmöak istiyorum yha:(

almina dedi ki...

Murat;
Bize verileneler karşısında istenen üç şeyden biri O'na teşekkür etmek.Ve biz bunu çoğu kez unutuyoruz.
Biliyorum O'na hiçbirşey ağır gelmez hatta içimdeki en özel dileği gerçekleştirmek bile ama ben yeise oyle kolay yeniliyorum ki :(

almina dedi ki...

Böğürtlen aslında ağçta yetişmiyor,
dikenli çalılarda yetişir o ve yaprakları da çileğin yapraklarını andırır.
Bence sen benden güzel yazabilirsin bunu hiç denemedin ki.

Adsız dedi ki...

ya ben neden sevemiyorum bu şeyi?

Adsız dedi ki...

nerde o caanım eski böğürtlenler...

Adsız dedi ki...

yeis'in başını la taknatü kılıncıyla kesiniz..

almina dedi ki...

eysean;
Sen çoukluğunda böğürtlenden meyve suyu yapmadın hiç ondan sevemiyosundur :).

Ebru;
Ah bi tek böğürtlenlere mi ah çekiyoruz?Ah nerede o eski günler:)

murat;
Başarırım inş yeisi içimden atmayı.

aylak adam dedi ki...

okuyunca bende çocukluğuma, böğürtlen toplayıp suyunu çıkarmaktansa o an yediğim günlere gittim :)

almina dedi ki...

aylakadam;
Ama bizim içimizde o günlerden kalma bir çocuk hala var değil mi? :)

Adsız dedi ki...

MURAT PAPAK kimseye akıl vermesin varsa kendi kullansın Rica ediyorum ne buherşeyi ben bilirim havaları

Adsız dedi ki...

hep güzel yorumları ı yayınlayacaksın eleştirileride yayınla bence

almina dedi ki...

isimsiz;
dikkat ettiysen ben onaylamadan yazdıgınız hersey yayınlanıyor zaten.
İçinde haddini aşan ibareler olmayan her yorum sayfada hep kalıyor.