24 Ağustos 2007 Cuma

YAZ


Günlerdir musluklardan bir damla su akmadı.Tatil dönüşü yokluğumu fırsat bilen toz zerreleri evin her yerini istila etmiş durumda.Hava olabildiğince sıcak, yeşil diyebeileceğim bir yer neredeyse yok gibi.Çimler sararmış, çiçekler cılız ve boynu bükük.
Yaz ayları sebze meyveyi en uygun fiyata alabildiğimiz aylardı eskiden.Ve biz bunun kıymetini hiç bilmedik.Yaz bize göre hep aynı şeylere gebeydi.Her yaz bol sebze meyve demekti, akşam üstleri ellerdeki hortumlarla bahçe sulamak demekti.Bol bol duşun altına girmek demekti yaz.
Yaz demek yaz yağmurları demekti, şemsiyeye alaycı gözle baktığımız , damlaların tenimize dokunmasından büyük haz duyduğumuz.
Dün güneşin altında Marmara Üniversitesi yollarını adımlarken şimdiki ve bundan sonraki yazları düşündüm.Gökyüzüne kaldırdım başımı baktım, baktım yaz yağmurundan bir damla bekledim.Güneşe dinlen biraz çok ama çook ısıttın bizi dedim.
Ne güneş ne de yaz  yağmuru umursadı beni.Korktum bundan sonraki yazlardan, bundan sonra gelecek çocuklardan.İnsan nasıl iyi insan olabilir çiçeklere dokunmadan, yüreğini yağmurlarda yumuşatmadan?
Yağmur,
Sensizlik nasıl toprakta derin çatlaklar oluşturuyorsa bizim de kalplerimizde oluştu katılıktan yaralar.SEN gel!Gel de saralım içimizdeki yaraları...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

nurullha genç in yağmur şiirini daha doğrusu naat ini hatırlattı yazın.. Vareden'in adıyla insanlığa inen Nur
Bir gece yansıyınca kente Sibir dağından
Toprağı kirlerinden arındırır bir Yağmur
Kutlu bir zaferdir bu ebabil dudağından
Rahmet vadilerinden boşanır ab-ı hayat
En müstesna doğuşa hamiledir kainat ...

Adsız dedi ki...

bardaktan boşarnırcasına yağan yağmurda koşmak tıpkı çocukluk yıllarımızda ki gibi dün gibi aklımda umarsızca ve bişeyden kaçmadan koşmak üstüne yürümek

iDeA dedi ki...

Baska bir bakış açısından bakmak gerekirse,Yağmur rahmettir ve yağmursuzluksa yaradanın bizi rahmetsiz birakışıdır.Aslında O bizi rahmetsiz bırakmıyor.Biz rahmet dilemiyoruz sadece.Yalvarmıyoruz.Onceden yalvarış vardı,Gercek anlamıyla yalvarış.Onun için rahmette vardı onceden.Allah sonumuzu hayretsin...
______________________________________
Hersey yemyeşildi...
Dunyamızda hersey ahenkli ve yemyeşidi,
Derken her yana beklenmedik bir kabus indi,
İnanan sineler belki bir sure direndi
Ardından herkes sustu,heyecanlarda da dindi...

almina dedi ki...

murat papak;
Evet son iki satırı yazarken ben de aynı şiiri anımsadım.Ve düşündüm satırlardaki anlamı...
Yüklü olsa benim de kalbim yoğun sevgisiyle belki dökülürdü benim de kalmimden ruha dokunan satırlar.

almina dedi ki...

kübra;
YAĞMUR BİR GELSE,gene koşarız pervasızca damlaların altında.

almina dedi ki...

her şey yemyeşildi;
Neden sustu herkes?Heyecanlar neden dindi?...
''Bir insanı sevmekle başlayacak herşey.''
Heyecan daha yenik düşmedi...

iDeA dedi ki...

Dindi yada dindirildi...
Hersey Yuce yaratıcıyı tanıyarak baslayacak.Sonra O nu sevecek.Ve heyecanlarda gelecek...
insallah...Birbirimize ihtiyacımız var...

Eski dedi ki...

içinde bulunduğumuz şu durumuu cok güzel ifade etmişsin gerçekten..

bende özledim yaz yağmurlarını ve serinliğini ama bi daha yaşayacağımızı sanmıyorum ://

almina dedi ki...

nnevv;
Hoş geldin :).
Umutsuz olmamalıyız bakarsın hiç ummadığımız bir anda bir damla düşer üzerimize en kavurucu sıcakta...
Bu arada sayfanı ziyaret ettim mor menekşe en sevdiğim çiçeklerden ve Eskişehir 5 yılımı geçirdiğim şehir.Çok güzelleşmiş oralar ama ya , ben varken öyle değildi :(

Eski dedi ki...

hoşbuldum..

teşekkür ederim ziyaretin için :) evet Eskişehir gerçekten çok güzelleşti, gelişti sanırım siz baya bi önce şehrimizdeydiniz.bambaşka bi şehir oldu bi ara yeni halinin resimlerini yayınlıcam inş ;)