20 Ağustos 2007 Pazartesi

Öğretmenim zamanı zamanla anlamaya başladım ben





Zaman hızla akıp gidiyor,giderken de beraberinde ne çok şeyi alıp götürüyor.Hayallerimiz kimi zaman onunla giden, kimi zaman umutlarımız kanıp gidiyor zamanla.Zaman bazen çok sevdiğimiz eşyalarımızın da miadını doldurmasına neden oluyor.Anneannemin en özel hediyesi olan pikabımın bozulmasında zamandan başka suçlu bulamadım ben, plaklarıma bakıyorum ve melodileri beynimde ben oluşturuyorum.
Zaman yüzümüzdeki çocuksuluğu da götürüyor gidişiyle, yerine çizgiler bırakıyor simamızda; her çizgi binlerce tecrübe edilmiş duyguya kanıt.Saç tellerimizin renginden de çalıyor zaman, hissettirmeden ustaca yapıyor hem de bunu.Önce tek bir telden çalıyor rengi, o tek beyaz tel sevimli geliyor bize hatta şans sayıyoruz onu kendimize.
Belki de sevincimizi arttırmak için zaman beyaz   telimize beyaz tellerimizi ekliyor.
Sevdiklerimiz zamanla miadına yaklaşıyor, gidişleri derin sızılar bırakıyor yüreğimizde ve durdurmak için miada gidişleri tanınmamıştır bize bir güç.
Zaman akışıyla bazen acılarımızı alıp götürürüyor, bundandır zamana ''en iyi ilaç'' ünvanının verilişi.Sızılar zamanla diniyor, yangın yakıcılığını zamanla kaybediyor, aşk acısı, ayrılık acısı zamanla hükmünü yitiriyor.Özlemin yakıcılığına zamanla alışılıyor, doğulan topraklardan ayrı yaşama acısına zamanla dayanılıyor...
*  *  *

Zamanın bu alıp götürme gücüne rağmen çaresiz kaldığı, boyun eğdiği hisler ve değerler vardır;
Güçlü bir dostluk bağı zamana yenilmez hiç.Yıllar geçse de aradan karşılaştığınız anda dostunuzla kaldığınız yerden araya zaman hiç girmemiş gibi devam edersiniz paylaşımlarınıza.Çocukluğunuzda nakış nakış yüreğinizi dokumuş anneannenizin sevgisi onun göçüp gitmesinin ardından da taptaze kalır hep içinizde.Çiçeklere dokunan narin çocuk elleriniz yıllarca ayrı kalsa da onlardan bir çiçek resmi karşısında çiçeklere dokunurkenki duyarlılığını kazanır bir anda.Yıllarca görmediğiniz öğrencilerinizin bir telefonuyla zihninizde ve kalbinizde canlanır sevgileri, şirinlikleri.
VE:
zamana bunca cümle kurdurtan sevgili edebiyat öğretmenim.On üç yıl aradan sonra bluşacağımız gün lise yıllarındaki o heyecanlı kıza dönüşüverdim bir anda.Kapı arkalarından koridordan gelişinizi izleyişimi, parmak kaldırırkenki heyecanımı hatırladım.Bana ne çok şey öğrettiğinizi fark ettim , hayata sımsıkı tutunmam gerektiğini hiç söze dökmeden öğrettiniz, satırların arasında gizli manaların olduğunu,temize geçirilemeyen bir kompozisyon kağıdının bir değeri olabileceğini öğrettiniz.Öğrencilere sevildiklerini söylemenin güzelliğini, ders dışında da paylaşımlarda bulunulabileceğini gösterdiniz.
Yıllar sonraki görüşmemizde fark ettim, meğer ne kadar canlıymış içimdeki duygular hala.Şimdi ben bu görüşmeden sonra nasıl özlüyorum sizi bir bilseniz.Bir de bunları size söylemek istediğmi hatta bakın ben herkese anlattım sizi demeyi ne çok istediğimi bilseniz.Ama dedim ya o lisedeki utangaç ve heyecanlı kız oluveriyorum ben yanınızda.Tüm bunları söyleyemem sadece bu yüzden işte...


19 yorum:

Adsız dedi ki...

her öğretmene Allah senin gibi öğrenciler versin. öğretmeninin yerinde olmayı isterdim, inşaallah sevgili öğretmenin de okumuştur bu yazıyı. çünkü ben öğretmenin adına çook duygulandım.

almina dedi ki...

öğretmenimin haberi yok yazdığımdan.
Her kompozisyon sınavım hüsranla biterdi kağıdımda bikaç cümle olurdu ama gene de zayıf almazdım :).
Heyecan yapıyorum, söyleyemiyorum ya işte, ben lisden mezun olduktan 13 yıl aradan sonra onunla yüz yüze buluşabildim.
İnşallah biz de kendi öğrencilerimize güzel cümleler kurdurturuz kendimizle ilgili.

iDeA dedi ki...

Allah her öğrenciyede sizin gibi öğretmenler versin.Eminim ki sizi anlattığım insanlar da benim yerimde olmak istiyorlardır.Özellikle Ebru hocam abarttığımı dusunuyor olabilir.Ama inanın abartmıyorum.Belki ileride daha da iyi anlayacağim.Belki hala toyum.Ama bir gun pişersem sizin gibi saygı değer öğretmenlerimin emeği goz ardı edilemez.Biliyorum.Hayat daha önüme cok sey çıkaracak.Ve toy ben hayatın karsıma cıkardıklarına karsı sizin nasihatlarınıza ve tecrubelerinize ihtiyac duyacak.Allah sizin gibi öğretmenleri milli eğitimden Ve basımızdan eksik etmesin.Çunku siz sadece branşınızda değil branşınızın dışında da eğitim yapıyorsunuz.Allah sizden razı olsun.Bu arada Sevcan hocam sanırım artık sizin hayranınız oldum.yazılarınızı okuması gereken herkese okutuyorum.İnanın çok beğeniyorlar.Yeni yazılarınızı bekliyorum.Herkese saygılar.SELAMUNALEYKUM.çelikmurat

Adsız dedi ki...

bu blogta herse öğretmen mi, bizim girmemiz yasak mı? Ebru ile Almina arkadaş mı anlamadım gitti. Bazen çok yakın iki arkadaş gibiler bazende birbirlerini tanımıyolar Ebruda öğretmen miymiş ? hayır dost blog'u ise rahatsız etmiyim ondan soruyorum yorum yazıcaktım yazıya ama bir izin alayım dedim

almina dedi ki...

murat;
Dilerim güzel cümlelerini hak ediyoruzdur gerçekten.
Toyluğunu, hamlığını bilenler olgunlaşmaya ya da pişmeye ayadır gerçekte.
İnsanın kendini bilmesi kadar güzel ne olabilir ki?
Biliyorum, yüzü ve gönlü apaydınlık olanlardan olacaksın sen...

almina dedi ki...

kubra;
Merhaba hoş gelidn sayfama.
Burası herkese açık bir blog, isteyen herkes gelebilir, yorum yazabilir.
Ebru ve almina tanışıyorlar :).Ebru da öğretmenmiş :).
Peki kübra kimmiş?
Sevgilerle

Adsız dedi ki...

evet kübra sen kimsin ya? tanıdık mısın yoksa?

Adsız dedi ki...

Ben tanımıyorum siz beni tanıyosanız onu bilemem :)şaka bir yana çok hoş bir yazı duygularınızı çok güzel ifade etmişsiniz
Kübra kim? sorusuna gelince bende tanımıyorum kendisini bir türlü keşfedemedim 21 yıl oldu ama hala anlayamadığım, çözemediğim yanları var. Yani bole birini size nasıl anlatayım

Adsız dedi ki...

değerli kübra bir zamanlar ben de 21 idim..çok güzel bir yaş..

Adsız dedi ki...

bu arada sevcan allah bazen bazı edebsizleri cezalandırırken ''ahirzamanda cezalar umuma gelir'' fehvasınca diğer masum edebli blog yazarlarını da cezalandırır..allah abesiyetten bütünüyle münezzeh olduğuna göre demekki mutlaka bir veya daha fazla hakikati vardır diye düşünüyorum..ama nasipsizlik öyle birşeyki bunu bile anlamaz herşeyi görünür sebebelere bağlar..aslında gerçek eblehlik de bu olsa gerek..neyse bir hadiste medine günahları temizler buyruluyor..biz de ümitvarız medine umulurki eblehleri de düzeltir..

almina dedi ki...

murat papak;
Keşke birbirimizi hep dğru anlayabilsek,kırgınlıklarımızın üstünden zaman geçmesine izin vermeden dobra dobra konuşsak içimizdekileri.Hafiflemeden içimizdeki o kırgınlık sızısı dinmez hiç.Bunca söz bundandır işte.
Medine 'den dualar gelsin hepimize ve keşke gidenin de kalanın da yüreği hafiflese.

Adsız dedi ki...

murat papak;
Bir zamanlar 21 yaşındaydım bende demişsin şimdiki zamanlar kaç yaşındasın bilmem ama her yaşın kendine göre zorlukları ve güzellikleri var.
Ayrıca muratçım kendini düzeltmek için medineye gidiceksin ya bizede dua et etkisi olur belki

Adsız dedi ki...

kübra,sen ne yazıyı ne konuyu anlamamışsın..medine seyahatim yok benim..burdan bana ucuz yollu ebleh demek basitliğini gösterceğine önce insan olmayı deneyip kendini tanıtsan nasıl olur sevgili beyin özürlü arkadasım

Adsız dedi ki...

bir özürlü varsa oda sensiz saygısız artı terbiyesizsin
sana hiç birşey solemedim yaran var ki gocunmuşsun kusura bakma seninle aynı seviyeye inemiyeceğim

Adsız dedi ki...

bu tür yorumların yeri burası değil, bir yanlış anlaşılma oldu ise kendi adıma özür diliyorum.

iDeA dedi ki...

Bende 18 yasıma yeni girdim.Belki de hepinizden kucuğum.Bu tur konusmalar beni rahatsız ediyor.Okumaya utanıyorum.Eğer tanımadığım insanlarla tanışmak yerine atışacaksam 18 de kalıp hayatımı 18 de devam ettirmeyi yeğlerim.çelikmurat.saygılar...

almina dedi ki...

Satırlar arasında yürek paylaşılır, duygular dile gelir yazan okuyana açar kapısını.
Aynı kitabı beğenmek, aynı şiiri sevmek ya da aynı sayfayı takib ediyor olmak paralel çarpan yüreklere işarettir ve cam ekrandan güzel dostluklar kurulabilmesi bu yüzdendir işte.
Lütfen güzel olanı paylaşalım,burada dostluklar kuralım.

Kubra;
Aramızda seni görmek sevindirdi bizi, buraya gelenlere açıktır bizim yüreğimiz.Murat Papak'ın yorumunu sanırım yanlış algıladın ve sonrasında olanlar olmuş :(.
Bu yorumları yok sayalım, tartışmaların yeri burası olmamalı.
Eminim buradaki arkadaşlarla güzel paylaşımların olacaktır.

Adsız dedi ki...

murat papak'ın ne demek istediğini çok iyi anladım ama burası bunu tartışmanın yeri değil Alminacım artık bu konuyla ilgili yorum yapmayacağım zaten .Allah bizi boyle insanlarla karşılaştırmasın diye dua edelim sadece

almina dedi ki...

''İsabetsiz hüzn-ü zan isabetli suizandan hayırlıdır.''
Zaman düşüncelerimizin akşısını bütünüyle değiştirebiliyor, bunu unutmayalım.
Yorumlarımız da yazılarla ilgili olusun bundan sonra inş.