7 Eylül 2007 Cuma

bir dilek



Bir dosta itafen yazılmıştır.
Kelimelerin derinlere saklandığı ve gün yüzüne çıkmamak için direndiği zamanlar olur.Böyle anlarda sessiz cümleler kurarız.Karşımızdaki kişi cümlemizin tek bir harfine bile tanıklık edemez ama.Oysa biz durmadan içimizde onunla konuşuruz.Biriktirdiğimiz her şeyi bir şarkının nakaratı gibi tekrarlarız, tekrarlamakla kalmaz arada güzel anılarda tebessüm eder, kırgınlılarda gözyaşı dökeriz.
Konuşmalarımızı kendimizle yapmaya başladığımız dönemlerde bize en yakın olan birden en uzağımız oluverir.Aynı odanın havasını soluyor olsak da o öyle uzaktır ki bize aradaki uçurum hiç kapanmaz sanırız.En sevdiğimizdir aslında o, bizden ayrı hiç düşünemediğimiz öbür yarımızdır.Çetin savaşları birlikte aştığımız, ilklerin çoğunu birlikte tecrübe ettiğimiz yol arkadaşımızdır.Dipsiz kuyulara daldığımızda el tutanımızıdır.Kalplerimizin en hızlı attığı dönemde, zihnimizin her karesini işgal edenimizdir.Ayrı geçirilen dakikaları yıllar hükmüne büründürenimizidir o.
Kelimelerle savaşımızın olduğu dönemlerde (mutlu tablolar görmekten hoşlanmayan her daim bizi yanlışa yönlendirmeye çalışandan olsa gerek) kırgınlık kareleri dolanır durur hafızamızda.Bir anda unuturuz güzel olanları, yaşanan olumsuzluklar canlanır içimizde.Acımıza acı katar bu ve aradaki mesafe büyümeye devam eder.El uzatsak dokunabileceğimiz yarımız yabancılaşmıştır bize ve el uzatılamayacak kadar uzaktadır artık.
Şimdi tüm gücünü toplasa birileri ve İLK adımı atsa.Kırgınlıkları bir tarafa bırakıp güzellikleri düşünse.Kelimelere hayat verse yeniden.Üşüyen kalbiyle birlikte üşümüş bir kalbe dokunsa, dokunsa ve ısıtsa iki kalbi de.Minik bir kalp ısınan iki kalbin huzurunu yerleştirse minik yüreğine.Onun içindeki sessiz cümleler de dinse.Var olduğumuz andan beri hatalarımıza sevinen , bu tablo karşısında hüsrana uğrasa.
Ve Kainatı muhabbetten yaratan hoşnut olsa gördüklerinden, saf saf melekler gönderse
Yeryüzüne ve korunsa tüm kalpler sessiz cümlelerden.

24 yorum:

Adsız dedi ki...

artk blg okmycğm

almina dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
almina dedi ki...

davut üşenmez;
sen bilirisn, göz senin dilediğin gibi tasarruf edersin :).

Adsız dedi ki...

mesaj anlaşılmıştır. anlaması gereken "bir dost da" anlar ve gereğini yapar inşaallah.

almina dedi ki...

davut üşenmez;
Mrkmdn sryrm ndn okmycğn?

Adsız dedi ki...

tüm kalbimle amin diyorum...

zeyno dedi ki...

alminacım, o mesafe çok acıtır bilirim, umarım uzaklar yakın olur arkadaşım...

Adsız dedi ki...

Hiçbir mesafe sevgiye engel değildir aslında ama insanlar kendilerini hayattan ve acı tatlı anılarından soyutlamadıkça.yazınız çok güzeldi,okumaya doymadım.hayatı hep neşeli ve sesi duyulur cümlelerle süslemek ve güzelleştirmek bizlere mahsus.Allah bizlere bunu nasip etsin inşallah...

Selen dedi ki...

Ne demis Marti Jonathan Livingston Richard Bach'in kitabinda,
Mesafeler bizi dostlarimizdan ayirabilirmi?Sevdigimin biriyle olmak istedigimizde zaten orada degilmiyiz?
Umarim bu dost yazdikalarini anlar ve geerekeni yapar...
Sevgiyle

almina dedi ki...

zeyno;
Arkadaşıma seslenmiştim bu yazıyla ama yazdıklarım hiçbir işe yaramadı.Onlar hala uzak mesafelerde direniyor.

almina dedi ki...

nesli;
Teşekkür ederim.Hayatı güzel kılmak çoğu zaman elimizde ah bir şu cümlelerimiz ses bulsa...

almina dedi ki...

selen'den seçmeler;
Mesafe sevgiyi zedeler, grei dönüşü mümkün olmayan hatalara neden olur.Ama bunu anlamak istemiiyor birileri...

Adsız dedi ki...

Allah yar ve yardımcımız her zaman bu yüzden benim umudum var eminim sizinde öyledir:)

Adsız dedi ki...

mesafe sevgiye engel midir? bu sorunun cevabı hem evet hem hayır..uzaklarda sevdiğim bi kadın var ve evli..eşini de tanıyorum üstelik..ama bu onu sevmeme engel değil..fırsat bulduğumda gidiyorum..o'na kalsa sürekli yanında olayım ama elden ne gelir..şimdi az evvel yine sesini duymak istedim ve aradım anne dedim sizi özledim dedim o da ağlamaklı oldu hemen..babamla da konuştum..Allahım anne babam yanımda yaşlanırsa onlara hürmette kusur etmeyen bir evlat olmayı nasip et bana bize..hepimize..

almina dedi ki...

murat papak;
Yüreğim ağzıma geldi ya :).
Anne babalarımzızın hoşnut olacağı evlatlar olalım inş.

Adsız dedi ki...

Almina sana katılıyorum muratın yorumunu okurken baya korktum neyse ki anladığımız gibi değilmiş
Allah korusun ya

Adsız dedi ki...

Anne babalarımzızın hoşnut olacağı evlatlar olalım evet bu çok önemli ama bunun kadar önemli bir şeyi daha eklemek istedim. İki yüzlü, riyakar insanlar
olmayalım.Tanıdığınızı sandığınız ama tanımadığınız insanlarla dolu ertafınız.

Adsız dedi ki...

isimsiz kim olduğunu açık açık yazda anlayabilelim kim olduğunu. ben iki yüzlü riyakar inanlardan kimi kastettiğini anlayamadım da.
ne alaka..

almina dedi ki...

isimsiz;
Üzüldüm yorumunu okuyunca.''Tanıdığınızı sandığınız ama tanımadığınız insanlarla dolu etrafınız'' cümlesi çok sert bir cümle.Beni ne ve etrafımdaki insanları tanıyan biri olmalısın bunu yazabilmek için.Ayrıca bu cümle çok kişiyi töhmet altına alan bir cümle.Yazılarımı okuyup yorumunu okuyan arkadaşlarım da incinebilir bu cümleden.
Yürek bağladığım insanları sevebilecek kadar tanımışımdır ben.
Ayrıca hayat düsturlarımdan biri insanlara hüsn-ü zan ve hoşgörü ile bakabilmektir.
''İsabetsiz hüsn-ü zan isabetli su-i zandan daha hayırlıdır''.Yani bir kimse ile ilgili iyi şeyler düşündüğümüzde isabetli olmasak da onunla ilgili kötü şeyler düşünüp isabet etmekten iyidir.
Sayfanın sağ kısmında altta mail adresim var.İçinde tutup zaman zaman dışarıya sızan düşüncelerini net bir şekilde oraya yazabilirsin.
Ya da net cümlelerle yorum kısımına ismini de açıklayarak söylemek istediğini yazabilirsin.
Yazdıkların içimde bir burukluğua sebep oldu, günün ilk dakikalarında öyle bir cümle okumak hiç hoş olmadı benim için...

almina dedi ki...

ebr;
Ben de anlayamadım ama isimsiz aydınlatır belki bizi.Keşke yorumlarımız yazının dışına çıkmasa.Ben paylaşmak istediğim duyguları dile getiriyorum ama neyse :(

Adsız dedi ki...

''İsabetsiz hüsn-ü zan isabetli su-i zandan daha hayırlıdır''

Adsız dedi ki...

Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!

Adsız dedi ki...

ruhun şad olsun büyük şair..halet-i ruhiyemi anlattın bir dizede..

Adsız dedi ki...

sizin boynunuzu kimse çekemez çektirtmeyin zaten bu dünyada buna degicek biri yok iyilikten maraz dogar tecrubeyle sabittir
yani umursamamanı tavsiye ederim