18 Şubat 2008 Pazartesi

Bu da benim çocukluğumdan :)



Bizi ışık hızı ile çocukluğumuza götüren sesler, görüntüler, kokular vardır.Hangi durumda olursak olalım onlarla buluşmamız çocukluk yıllarımızla da yeniden buluşmamız olur.
Yıllarca çocukluğuma dair sahip olabildiğim tek şey sadece hafızamda kalan anılar ve yüreğimde onların oluşturduğu buruk hüzün oldu.Ne okul arkadaşlarım ne de aynı mahallede oturduğumuz çocuklar biliyordu benim çocukluk kahramanlarımı.Menekşeli dondurmanın tadı da menekşe aromalı mor şekerler de herkese yabancıydı.Boşunaydı coşkuyla kır menekşesini ve yatmadan önce izlediğim çizgi filmlerdeki kahramanalrı anlatmam, dinleyen hiçbir arkadaşıma bulaşmıyordu benim heyecanım.Anlattıklarım onlara yabancıydı çünkü...
Bugün beni geçmişe götürüp yüzümde tebessüm oluşturan bir çocukluk kahramanımla karşılaştık.Çok özlemişim onu.Ve şimdi onu anlatmak için coşku dolu sözcüklerle yetinmek zorunda değilim sadece.İzleyin bakalım.Belki bir kıpırtı da sizin yüreğinizde oluşur.

Not;Seksenli yıllarda çok popüler olan bir Rus çizgi filmi.Şarkıdan satırlar:
''ben akordiyonumu çalıyorum,
yoldan geçenlerin gözü önünde
ne yazık ki doğum günleri yılda bir kere

arkadaşım sihirbaz uçup gelecek mavi helikopterde,
ve ücretsiz film gösterecek
doğum günümü tebrik edecek ve ihtimal ki
bana hediye olarak 500 eskimo(dondurma) bırakacak
ne yazık ki doğum günü yılda bir kere"
(youtube da çeviren frenzoece)

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Şeker denizimizden öğrendin seni bu yazı gibi benimde değinmelerim oldu ama koku konusunda çok haklısın.Sesler ,kokular vs hey gidiçocukluk günlerimiz keşke biizm çocukluğumuz gibi güzel geçse yeni neslin de çocukluğu. Düşünsene bu devirde kim çocuğunu sokaklara bırakabiliyor kimse :(

deniz misal dedi ki...

heyooooo, yaşasın. artık çocukluğuna dair de paylaştığımız birşeyler var. arkadaşlığımız iyice pekişti. ben de en çok heidi'yi özlerim bi de annemin aldığı heidi ekmeklerini. belki adı başkaydı o küçük ekmeklerin ama biz böyle derdik. ahh çocukken ne de güzeldi her şey...

deniz misal dedi ki...

yahu kızlar noluyor bize, saat kaç oturmuşuz bilgisayarın başına. kalkın yatın anacım :))

almina dedi ki...

deniz misal;
Tatildeyim ben.Okul yok yarın:).Hem ne kadar güzel aynı anda aynı yerde paylaşımlarda bulunmak :)

almina dedi ki...

www.edasuner.com;
Hoşgeldiniz :).Yazıyı yazarken günümüz çocuklarını düşünmemiştim hiç.Çok haklısınız, endişelenecek ne çok sebebimiz var :(

Adsız dedi ki...

çok sevimli bir animasyomuş..öyle ki rusçanın soğuk ve sevimsiz soundu bile bu sevimliliği azaltmamış..umarım seni heyecanlandıran bu çocukluk karelerini bi zamanlar çevrendekilere anlatamadığın zamanki psikolojiyi bugün seni anlamayan bir dostunun bile olmaması şeklinde tekrar yaşamıyorsundur..bu daha da acı olur değil mi?

Adsız dedi ki...

sema;adımı yazmamısım :)

almina dedi ki...

sema;
Dost dost hakiki dost olmayı başarabilmiş ise anlar.Farkı da anlamaktır onun diğerlerinden zaten.
Şanslıyım ben anlayan dostlarım var etrafımda :).
O bana bu konuda gerçekten çok cömert davrandı.Tüm çocukluk arkadaşlarım kayıp sonra onların hüznünü neşeye dönüştürecek çok kişi gönderildi bana :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ne mutlu sana ve ne mutlu bütün hatalarını dostlarına söyleyebilen, onların sonsuz saadetlerini düşünebilen grçek dostlara..

iDeA dedi ki...

''Yıllarca çocukluğuma dair sahip olabildiğim tek şey sadece hafızamda kalan anılar ve yüreğimde onların oluşturduğu buruk hüzün oldu''
Bu sattırlar çok şey ifade ediyor hocam.Bu aralar hüzün adına ne varsa yaşıyorum.Ben neleri özdediğimi düşündümde,bu yaşıma rağmen,daha özleyecek okadar şeyimin olmasına rağmen ne kadar cok şeyi özlemişim.Çocukkluk arkadaşlarımı,öğretmenlerimi ilk okulumu,aramızdan ayrılan akrabalarımı...
Ve bunun üzerine bir radyo programında neleri özledik sorusu çıktı karşıma.Adını duymadığım okadar çok şeyi özlemişki millet ben onları özleyemiyorum bile.Çünkü o dönemde yoktum.Ama ortak bir özlem vardı herkeste.Herkes nerdeyse bunu özlemişti.O samimiyet,İçtenlilik.Tıpkı eski komşuluklar gibi,Tıpkı eski arkadaşlar gibi diyordu halktan biri.Diğeriyse borç vermeyi özledim diyordu.Acaba borcuna sadık kalan insanlar mı kalmadı dünyada yoksa acaba borc vercek paramız mı kalmadı.Sevgiyi,saygıyı,dostluğu,Maneviyatı,İçtenlği,samimiyeti
Kısaca insana insan değerini veren herşeyi özledim hocam...

Eski dedi ki...

benimde çocukluk anılarım Şeker kız candy de saklıdır :)

almina dedi ki...

Bir arkadaşım özlemek ÖZden gelir ondan hep özler insan demişti.Satırların bunu düşündürdü bana.

almina dedi ki...

nevv;
ben de heidi'yi çok severdim :)