31 Temmuz 2007 Salı

bulamadıklarım bulduklarımdan az

En iyi öğrendiğim, en çok duyumsadığım hatta kendimden bir parça haline getirdiğim bir duygudur özlem.Çocukluğumda etrafımda görmeye alıştığım herkesi sonra hep özledim ben.Anneannemi, dedemi, kuzenlerimi, arkadaşlarımı, öğretmenlerimi, köydeki komşuları, şehirdeki komşuları, kitaplarımı, Rossi'yi, çiçekleri hatta kendimi bildim bileli her sabah yediğim baniçka ve kiflayı bile senelerce sadece özleyebildim...

GÖÇ sonrası yaşadığım özlem duygusunun duyumsanabilecek en ağır özlem duygusu olduğunu düşündüm uzun bir süre.Özlemin kalpte oluşturduğu sızıyı da haliyle en derin sızı sandım.İkilemlerde boğuşurken en çetin savaşımı verdiğime inandım, köklerimden sökülüp hiç alışık olmadığım iklimde yaşama tutunmaya çalışmak beni hayatla mücadelemde yenilmez şovalye kılar sandım.Sandım ve yanıldım...

İnsanın hayatla en çetin mücadelesi kendini yitirdiği anda başlarmış, öğrendim.Çünkü kendinizi yitirdiğiniz anda ortada mücadele edebilecek kimse kalmıyor.Ve geriye kalan iki seçenek oluyor ya pes edip bütünüyle kaybolmak ya da bin parçaya dağılan sizi tıpkı bir yap bozun parçaları gibi bir araya getirmek.Kayboluş pes ediş olduğundan ikinci seçenek herkesin tek seçeneği olmalıdır.

Binlere ayrılan karelerden bir bütün oluşturmak; sizi siz yapan, her karesi sizi anlatan bütünün parçalarını bir araya getirmek zorlu bir süreçtir. Siz size yaklaşırken aniden kapıldığınız girdaplar, gözyaşı selleri ve yok saydığınız yaralarınızın kanaması peşinizi bırakmaz hiç.Yüzleşirsiniz o ana kadar yaşadıklarınızla, kendi gerçekliğinizle hatta kendinizi yitirmenize neden olanın gerçekliğiyle bile yüzleşirsiniz.Çetin bir serüvendir insanın kendini arayış serüveni ama vuslat yeni bir hayat armağanıdır arayışta olana.


Minnetle dolu şu anda içim, gözyaşı sellerine kapılmadan ve içimdeki yangının hükmünü yitirdiğini duyumsayark geçirdiğim günlerin sayısı parmaklarımla sayılamıyor.Kim bilir belki benim yap bozumda eksik kalan karelerin sayısı tamamladıklarımdan azdır şimdi.Belki içimdeki huzurun nedeni de ben'e yaklaşmış olmaktır ya da yitiğini bulmaya çok yaklaşan birinin duyduğu zafere yakın olma hissidir...Yeniden bir sovalye ruhunu hissedebiliyor olmaktır belki de sebep...

VE,

En yakıcı özlem meğer insanın kendine duyduğu özlemmiş.İnsan kendinden ayrı düşünce herşeyi karmakarışık oluyor hiçbir duygu ve düşüncesi ona ait olamıyormuş.Geriye ne mi kalıyormuş?Kabz ve bast halleri arasında durmadan kendine özlem kalıyormuş...

En derin özlem meğer insanın kendine duyduğu özlemmiş.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

"Ben arayışı serüvenim devam ediyor, gittikçe yaklaşıyorum ben'e.Yaklaştığım ben'i sevmeyi öğreniyorum."

zaten "ben" arayışı ile başlamamışmıydın yazılarına.
"sen" eski "sene" yaklaştın , birleştirdin dağılan parçalarını yavaş yavaş Allah'ın yardımı ile.

aslında haftalardır ben bunu farkediyorum, belki sen yeni farkediyorsun. önemli olan bunu senin faketmen ve bir daha kimsenin seni dağıtmasına, kaybettirmesine izin vermemen.

yeni döneminin Allah'ın izni ile çok güzel olaylara gebe olduğunu düşünüyorum canım arkadaşım.

almina dedi ki...

Teşekkür ederim,
Sanırım olayın dışından bakanlar hep daha iyi görüyor hakikatleri, dilerim seni de kendimi de yanıltmam.

Adsız dedi ki...

sevgili almina okuduğum en iyi yazılardan biri desem yalan olmaz..senin de best of un olmuş..tebrik ederim
bin maşallah bin barekallah

almina dedi ki...

MP;
Teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

sen blog dünyasının zeki mürenisin.. tek tek anlaşılır ve sade cümlelerle marziyatını anlatıyorsun..

Adsız dedi ki...

Yazıların çok hoşmuş tebrikler devamını görmek dileğiyle

almina dedi ki...

isimsiz;
teşekkür ederim, keşke kim olduğunu da yazmayı ihmal etmeseydin.

Adsız dedi ki...

Tebrik Ederim Canım Arkadaşım...Bu İlerlemeni hayran gözlerle izliyorum.İşte Diyorum!Bu Benim Arkadaşım.Bu Kadardı işte Herşey...Geldi sahnesinde rolünü oynadı,rolü bitti ve GİTTİ...Yeni oyuncunun sahnene en kısa zamanda çıkması umuduyla...SEVGİYLE KAL...

almina dedi ki...

Tesekkur ederim :).Eskiler kul oldu gıttı sımdı yenı seyler soylemek lazım