16 Eylül 2007 Pazar

Bir demet menekşe niyetine



Mor menekşeyi çok özlediğim anlar olur.Evlerimizde cam önlerine koyduğumuz saksıdaki menekşe değil özlediğim.Kırlarda, çalı diplerinde yetişen minicik mis kokulu narin çiçekten söz ediyorum ben.
Menekşe çocukluğum demek , anneannem demek benim için.Her menekşe özlemim de anneanneme ve çocukluğuma duyduğum özlemdir aslında.Arama motoruna menekşe yazıp menekşe resimlerine bakmak bile hafifletiyor beni.Ekrana bakıp dalıyorum, eskilere gidiyorum, anneannemin sıcaklığını duyumsuyorum.Kır çiçekleri arasında geçen çocukluğum canlanıyor gözlerimde.Minnetle doluyor içim, yüreğim anneannem ve kır çiçekleriyle örüldüğü için…
Üşüyen yanlarıma bir demet menekşe ile dokunsam biliyorum ısınacak bedenim, aydınlanacak yüreğim.Umut tohumları serpilecek gönlüme, dinginleşecek ruhum.
Yüreğim her üşüdüğünde bir demet çiçek alışım kendime bundandır benim; menekşe özlemimi hafifletmek ve aydınlatmak yüreğimi.
Bir demet menekşe niyetine bir buket çiçek almalı kendime en kısa zamanda.
Güneşte üşüdüm, vakit çiçek vaktidir …

39 yorum:

Adsız dedi ki...

aslında gönlümüz o kadar geniş olmalı ki..şeyda'yı da esranur'u da isimsizi de sevebilmeli..nitekim dünya da içindekiler de nizaya değmez..

Adsız dedi ki...

insanlarda çiçeklere benzermiş sevgiyle büyüyüp,sevgisizlikle solarmış.özlem duyulan çiçekler sevdiğimiz insanlar mıdır acaba???yoksa sadece kendi manalarıyla mı kalırlar???garip ama bu soruları bazen sormak geliyor içimden.ewt artık güneş üşütür oldu bizleri gerçektende.peki ya güneşimiz böyleyse çiçeklerimizi nasıl büyüteceğiz?...sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

sanırım bize kalıyor büyütmek sevgimizle....:)

iDeA dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
iDeA dedi ki...

İnsan önce sevgiyi oğrenmeli,bunun için de Allah'ı sevmeli.felsefe 'yaradılanı severim yaradandan ötürü' olunca herkes iyilik abidesi görünür gözlere.Dert kalmaz sevgiden yana.Hiç kimseyi önyargıyla görmemeli gözler.Bunlar artık klişe şeyler ama ne kadar klişeyse uygulanması okadar da zor şeyler.Belki okayanlara bi haz ifade etmeyen menekşeler ozaman en harika şey gelebilir.Nasıl görmek istersen öyle bakarsın zaten.İyilik ve hoşgörü penceresine bakmak değil iş.İş iyilik ve hoşgörü penceresinden bakmak...sevgiler...

iDeA dedi ki...

yorumu ben sildim duzeltmek amacıyla kusura bakmayın...

almina dedi ki...

mp;
Aç herkese açabildiğin kadar sineni :)

almina dedi ki...

nesli;
özlem duyduğum her çiçek birini ifade eder bana.Çocukluğumdan beri zaafım var benim çiçeklere.Babamın korkulu rüyasıymış her parka gidişimde parkatki çiçeklere saldırmam.Koskocaman oldum ama hala çiçek deyince derinlerde bir yerlerde garip bir sızı kaldı.
nesnelere herkes farklı anlamlar yükler ama ben çiçeklerle iç içe büyümenin büyük bir nimet olduğunu düşünüyorum.
Yüreğimizin üşümesine izin vermeyerek çok şeyi başarabiliriz...

almina dedi ki...

murat;
Doğru söze ne denir?Uygulayabiliriz dilerim doğrularımızı.
Bizden size sevgiler efenim :)

iDeA dedi ki...

bizden de size sengimizin en saf en karşılıksız kismından yolluyorum.Yeni bir düzende insanları sevmek ve onlar tarafından sevilmek umuduyla...

Adsız dedi ki...

Görünen her güzellik Onu gösteren bir ayna değil midir zaten.Ona olan özlemin yansımasıdır sevgi.BEN GİZLİ BİR HAZİNE İDİM,BİLİNMEKLİĞİ SEVDİM.GÜZEL MÜKEMMEL OLAN HER ŞEYİ YARATTIM Kİ,ONDA KENDİ GÜZELLİĞİMİ GÖREYİM VE GÖSTEREYİM DİYE.'buyurmuş güzellikler sultanı.Onu görmek için bazen mor menekşe bile yeterlidir aşık için.güzelliğklerin arkasındaki yareni bulmak ümidiyle.

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun sende olmasan bizi kim sevecek
ama sana katılmıyorum herkesi sevmek zorunda değilsin sevmen gerekenleri sev yeter dağıtırsan o sevgiyi sevmen gerekenlere bişe kalmaz
diğerlerine ise saygı duy yeterli olacaktır örneğin isimsize
Sevmen önem arz etmez ama saygı duyman eder

iDeA dedi ki...

hayır sevmek önem arz eder.Hatta en önemlisi sevmektir.Saygı duymak sonrasında gelir.Yapmacık olan şeyin adı saygıysa eksik kalsın.Ama sevdiğinde zaten saygı gelir.seni tanımıyorum ama seni sevebilirim.ama tanımıyorum saygı gosteremem zorla olmaz.sadece gosterdiğimi sanarsın okadar...

Adsız dedi ki...

sevgi içten gelen bir duygudur herkesi sevemezsin keşke sevebilsek
herkesi sevdiğini söyleyen zaten yalan sölemiş olur
ama saygı duymak zorundayız içten gelmesede yapmacık olsada
yapmacık saygı duymak, yapmacık sevgiden iiyidir dimi MURAT

iDeA dedi ki...

İşte biz insanlar olarak oyle bir duruma geldik ki hangi yapmacıklığın daha doğru olduğunu sorabiliyoruz.yazık bize...

Adsız dedi ki...

malesef geldiğimiz durum bu. Bu dünyada yerimizi belirlemek için bu sorgulamayı yapmalıyız
bende iki yıl oncesine kadar senin gibi düşünüyodum ama inan ki insanlar senin tahmin ettiğin gibi saf sevgiyle dolu değil.
Bu tecrubeyi yasamanıda istemem insallah karsına sevgini hak eden insanlar cıkar ve hayatının hiç bır safhasında benim gibi düsünmek zorunda kalmazsın

iDeA dedi ki...

benim adıma ettiğiniz iyi şeyler için çok teşekkur ederim.Ama inşallah allah beni boyle zor sınavlarla sınamaz.Ama ben yinede seviyorum insanları ve bu yuzden kendimi toy hissetmiyorum.Benim toyluğum başka...

Adsız dedi ki...

isimsiz;"Sevmen gerekenleri sev." demişsin;eğer sevgiyi gereken kişilere vermek gibi bi durum söz konusu olsaydı ve biz bunu uygulasaydık o zaman Hz.muhammed (sav)Peygamber Efendimizin yaptığını herkesi sevmek kaidesini bozmuş olmaz mıydık ki;onun bu ahlaki davranışlarının uygulanması gerekirken(hele ki bu zamanda)sadece gerekekli şahıslara sevgimizi vermemiz ve dünyada böylelikle daha çok olayların ortaya çıkmasına sence göz yumulabilir mi bilmiyorum ama bence Murat'ın dediği gibi herkesi sevmek en güzeli diyorum ama sana da saygı duyuyorum tabi...

Adsız dedi ki...

zaten sevmıyormusun murat papak:)
ŞEYDA:

iDeA dedi ki...

Yersiz oldu ama...Dolayısıyla anlamsızda oldu...

Adsız dedi ki...

yorumlar yerine göre takip edilemeyincee....:)

Adsız dedi ki...

sevgili isimsiz, murat papakla bir alıp veremediğiniz mi var?
dikkat ediyorum bütün yorumlarınız O'na karşı.

Adsız dedi ki...

benim onunla yokta o niye ise hep benimle ilgili yorum yazıyor bende cvp veriyorum ama benim bir sınırlamam yok bak simdide sana yazıyorum
seni niye ilgilendiriyor onu anlamadım ama istediğime yazarım

Adsız dedi ki...

seydacım sen üzülme o seni sever herkesi kucakladı ya arkadaş mp bana gıcık oldu orneklerin içinde sende arada kaynadın yani seni seviyo
(onun yerine cvp verdim ama olsun)

almina dedi ki...

dilbeste;
Kainatın yaratılışındaki sebep bu değil midir zaten?
Görünenin arkasındakini görebilmek dileği ile...

almina dedi ki...

DİKAKT DİKKAT!
Arkadaşlar neler oluyor burda anlayamadım.Ben menekşeden söz ediyorum bazılarımız ise kişilere takılıp kalıyor.
1.mURAT VE MURAT PAPAK (MP) AYRI KİŞİLERDİR DUYURULUR.
2.İSİMSİZ VE ŞEYDA AYNI KİŞİLERDİR O DA DUYURULUR (İsimsizin altında şeyda ismi var bir yorumda ).
3.Ebr yu MP cok ilgilendirir velhasıl zaten sevmiyor musun gibi cümleler Ebr yu yakından ilgilendirir.
4.Bir yanlış anlaşılma çözülemedi gitti şimdi dünya meselelerinin çözümsüzlüğünü daha kolay anlıyorum.Bir blog bile birbirine girdi :(.
5.Nesli ve Murat sizin gibi düşünmeye ihtiyacımız var varsın bize saf desinler toy desinler ne ehmmiyeti var biz neden sevmemiz gerektiğinin bilincindeyiz , yeter bu bize.
6.İsimsiz isim kullanmanı rica etmiştik olmadı herhangi bir kişi de isimsiz seçeneğini kullanarak adına yorum yazabilir!
7.Yorum bölümüne yanlış anlaşılmalara mahal vermemk için hangi yoruma cevap yazdığınızı net bir şekilde belirtiniz.Birinci yorumdan sonra 5 yorum gelir de siz bir atıfta bulunmazssanız bir üst yorumu yazan üstüne alınabilir, tecrübyle sabittir bu.
8.Tekrar rica ediyorum yorumlarımız yazıyla ilgili olsun.Yazıdaki konu dışına çıkılmasın.Kişisel polemiklere girilmesin.
9.Murat Papak blog açsın :)
10.Sayfamda dolanan herkesle güzel paylaşımlarda bulunmak isterim, gölge eden olmasın :).
Not;Herkese sevgiler

Adsız dedi ki...

isimsiz ve seyda aynı kişi değiller yanlış anlasılmasın

Adsız dedi ki...

isimsiz ve seyda aynı kişi değiller yanlış anlasılmasın

Adsız dedi ki...

alminacım 3. maddeyi anlamadım ben hiç bir yorumumda ebru ve sevimiyormusun cümlelerini yanyana kullanmadım o nerden cıktı şimdi

Adsız dedi ki...

kesinlikle katılıyorum size hocam eminim Murat'ta aynı şeyleri düşünüyodur.varsın toy desinler sevenler herşeyin bilincindedirler bi şekilde.teşekkürler sevgiler bizden......:)

almina dedi ki...

İsimsiz dedi ki...

zaten sevmıyormusun murat papak:)
ŞEYDA:

17 Eylül 2007 Pazartesi 21:18

3.madde bun adayanarak yazıldı.Ebr yanlış anlayabilir değil mi ama ?

dilbeste dedi ki...

görünen o ki her şey sevgi üzerine.onun girmediği bir yürek konuşulmadığı bir meclis mi var.asıl mesele isimli ya da isimsiz olmak değil.amaç gönlündeki gerçek leylayı bulmak .kalbin alınyazısını Ona çevirmektir aslolan.

almina dedi ki...

dilbeste;
Klpte küçücük bir nokta var O'nu bulmadığı sürece hep eksik hep tatminsiz olan.Samed'e ayinedarlık eden bir nokta bu, O'ndan başka hiçbirşeye ihtiyaç duymayan.
Bundanır O'nun sadece mümin kulun kalbine sığabilmesi.
Sevgilerle...

almina dedi ki...

Nesli;
Ya çok şekersiniz siz ya :)

Adsız dedi ki...

almina
3.maddeyi bana atfetmen hiç hoş olmadı çünkü seyda ben değilim. O da isimsiz adı altında yazmıs ama sonuna ismini eklemis
seydadan bir acıklama gelicektir diye umud ediyorum o tanıyo olsa gerek mp .cünkü ifade ona benziyordu
simdi gelelim bana ben hiç birinizi tanımıyorum tesadüf sonucu blogunuzla tesrif oldum anlamısnınızdır insallah yersiz supelerde ve suizanlarda bulunmayın

almina dedi ki...

isimsiz;
yoruldum rıcalarda bulunp acıklama yapmaktan.İsim kullansan sorun olmazdı.ALtta ısım olunca yanlıs anlamam cok dogal degıl mı?
O zaman 3 maddeyı şeydaya atfetmiş oluyorum ben.
Ve lütfen bu son olsun.Buraya yazılarla ılgılı yorum ve paylaşımlarda bulunalım.Blog almına
ait ise eleştiri de yorum da onunla ilgili olmalı değil mi?

Adsız dedi ki...

Estağrullah o sizin şekerliğiniz...:)

iDeA dedi ki...

ya iki gun çanakkaledeyim neler olmuş:D:D

almina dedi ki...

murat;
Üzüldüm ya gittiğini duyunca :(